Ramadhan berlalu pergi, Syawal mengganti

4 Hari sahaja yg tinggal utk umat islam di seluruh dunia mengumpul pahala sebyk mungkin sebelum RAMADHAN BERLALU PERGI DAN SYAWAL MENGGANTI.. Pastinya hati ini semakin dipagut rasa sayu yg amat kerana Ramadhan bakal berlalu pergi & kita sendiri tidak pasti samada kita masih boleh berjumpa Ramadhan yg akan datang…

Image

Pada bulan yang mulia ini segala perbuatan baik kita akan di ‘double’kan pahala… Taknak ke?? kalau nak buatlah kebaikan sekurang-kurangnya senyum je… dah dapat pahala, senangkan?? Pemergian RAMADHAN akan dirindui, dan kedatangan SYAWAL akn disambut dengan rasa kesyukuran..

Sempena Hari Raya Aidilfitri ni sy ada sediakan sedikit sms yg sy dpt & sy cari… sy rasa nk share pd semua, jd korang gunalah …

Image

Ucapan/Sms: 

Di bulan SYAWAL yang mulia ini, ku ingin memohon maaf di atas salah dan silap yang pernah ku buat selama kita berkenalan. Semoga bulan SYAWAL pada tahun ni memberi keberkatan untukmu sekeluarga.

Lemang ketupat kami hidangkan, Untuk dimakan oleh rakan-rakan, Selamat Hari Raya kami ucapkan, Duit raya jangan dilupakan.. 😛

Hari-hari makan kari, Enak dimakan bersama cili, Selamat Hari Raya Aidilfitri, Buat saudara dan saudari.

BiLe RaYa LiNe Bz GiLa, MaSa Tu MaKi Pun x GuNa, MaXis, CeLcoM, DiGi SuMenYa SaMa, OrG BiJaK x Yah TgGu RaYa, uCaP sKrG Pn BoLeH aPa! SeLaMaT hari raya.

Masak lomak cili api, Campo dongan ! daun turi, Hari rayo kolumpo sopi,
Tinggal penyamun dongan pencuri.

Cincin disarung hati berdebar, Jarinan lembut wajah terhias, Ramadan disambut penuh sabar, Aidilfitri disambut dengan meriah.

Sepuluh jari tersusun rapi, Bunga melati pengharum hati, SMS dikirim pengganti diri,
Memohon maaf setulus hati, Mohon Maaf Zahir Dan Batin.

Masak lemang sambil berdiri, Hendak makan di aidil fitri, Nak hantar kad posmen dah cuti, SMS jer boleh ku beri. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.

Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan di aidil fitri. Selamat Hari Raya Aidil Fitri

Ramadhan telah kita tinggalkan, hampir menjelma syawal mulia. Aidilfitri berbahang gembira, di sambut dgn rasa suka. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin dari (nama penghantar dan family)

Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti,
Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

………………………………………………………………………………………………………

Tangan dihulur maaf dipinta, Erat hubungan sesama kita, Semoga gembira di hari yang mulia ini, Salah dan silap harap dimaaf, Selamat Hari Raya Aidilfitri,
Maaf Zahir dan Batin.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf sekiranya ada tersilap,terkerek,terover,terkurang,terpoyo dan semua ter lagi. 0-0 aaa.

Kata Al-Ghazali : yang jauh itu WAKTU,yang dekat itu MATI,yang besar itu NAFSU,yang berat itu AMANAH,yang mudah itu BERBUAT DOSA,yang panjang itu AMAL,SOLEH yang indah itu SALING MEMAAFKAN ”Salam aidilfitri maaf zahir dan batin”.

Katak kenyang lalu tertidur, Gajah pitam lantas terjatuh, Andai tak sampai tangan menghulur, Ku pohon keampunan dari jauh.

Seiring salam seharum ganja, Kasih sebening heroin, Dengan hati seputih syabu, Walaupun ada dosa sekecil extacy. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin.

Satu Syawal menjelang tiba, Takbir bergema mengegarkan jiwa,
Sekiranya ada salah dan dosa, Ampun dipinta dihari mulia. Selamat Hari Raya maaf zahir dan batin.

Gemersik takbir mengundang hiba, Salam diutus tanda ingatan, Syawal dinanti menjelang tiba, Salam diutus pohon kemaafan. Maaf zahir dan batin.

Cahaya ramadam berlalu pergi, Menyambut tibanya Aidilfitri, Ampun maaf segala peri, Semoga ikatan kekal dihati. Selamat Hari Raya Maaf zahir batin.

Andai jemari tak sempat berjabat, andai raga tak dapat bertatap,
seiring beduk yang menggema, seruan takbir yang berkumandang, ku aturkan salam menyambut hari raya idul fitri, jika ada kata serta khilafku membekas lara, mohon maaf lahir dan batin.

Jika jiwa sebening air, maka jangan keruhkan. Jika hati seputih awan,jangan mendungkan. Raih kemenangan dengan saling bermaafan. Selamat Hari Raya Idul Fitri.

Ramadhan bakal beransur pergi, Syawal menjelma di aidilfitri, Seikhlas hati menyusun jari, memohon dimaaf kekhilafan diri,
Salam Aidilfitri, maaf zahir batin

Bakar lemang sambil berdiri, Untuk juadah AIDIL Fitri, NAk antar KAD RAYA Posmen dah cuti, SMS aje penggganti diri. Maaf Zahir dan Batin,

Jambangan indah lagi Berseri, Mnjadi hiasan diAidilfitri, SMS dkirim pengganti diri.
Tanda ingatan tk lupa dihati, SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR BATIN

Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin.

B4 ÄidilfitRI datang, B4 Ramadhan pergi, B4 operator bz, B4 msg asyik pending,
B4 kdt abes.. Nk wish awl2, slamat Hari Raya Aidilfitri, mäÅf zäHir & BÄtin..

BiLe RaYa LiNe Bz GiLa, MaSa Tu MaKi Pun x GuNa, MaXis, CeLcoM, DiGi SuMenYa SaMa, OrG BiJaK x Yah TgGu RaYa, uCaP sKrG Pn BoLeH aPa! SeLaMaT HaRì RäYe.

Tiba kita di musim perayaan, Ramai juga yang shopping sakan. Salam lebaran daku ucapkan, Di hari raya saling bermaafan. Salam aidilfitri, maaf zahir dan batin.

Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti, Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

Di Aidil Fitri Mulia, Maaf Dipinta andainya TERkasar Bahasa, TERsilap bicara, TERmarah yg x kena, TERtanya yg x tentu hala, TERsasul yg x sengaja,
TERpukul kat mana2, TERpinjam harta benda, TERmoody x semena2,
TERumpat bila2 & macam2 lg yg TERsalah & TERsilap. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Pelita indah lagi berseri, menjadi hiasan di aidil fitri, SMS dikirim pengganti diri,
tanda ingatan tak layu di hati, SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN

Blm Ramadhan mnjelang kini, Sdhlh tiba masa dnanti, Syaitan & Iblis sdh dgari,
Tgllh Jembalang yg baca SMS ini!!!

Lapar Puasa Terketar2, Bila berbuka lega rasanya, Kad raya tak sempat nak hantar,
SMS pun kira oklah ye…!

Sepuluh jari tersusun rapi, Bunga melati pengharum hati, SMS dikirim pengganti diri,
Memohon maaf setulus hati, Mohon Maaf Zahir Dan Batin.

Malam-malam lihat lampu jalan, tengok-tengok hantu raya, hati-hati diatas jalan,
supaya selamat pulang beraya.

bulan ramadhan bulan yang mulia, di sambut dengan hati yang gembira, kini syawal semakin menjelma, tangan ku hulurkan maaf dipinta…

Ada mata pandanglah keindahan, Ada mulut berbudilah pertuturan; Ada hati berilah kesayangan, Ada salah silap silalah maafkan.

Terlebih bisa tutur bicara, Disimpan jangan ampun dipinta, Syawal dinanti kan kunjung tiba, Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.. ;b

Cincin disarung hati berdebar, Jarinan lembut wajah terhias, Ramadan disambut penuh sabar, Aidilfitri disambut dengan meriah..

Sungai disusur sehari-hari, Dalam gelap menangkap ikan, Kami menyusun sepuluh jari, Salah dan silap harap maafkan.

Sebelum lidah keluh, sebelum hati kembali membeku, sebelum tangan kaku & sulit hanya untuk sekadar minta maaf lewat sms & sebelum semua operator sibuk..
MOHON Maaf atas semua khilaf yg ku lakukan

Buat meriam pasang pelita, Asap keluar bunyi tak de, Ucapan raya maaf dipinta,
Harap tak de yang mengguris jiwe….

Kalau dilipek sebosar kuku. Kalau dibontang sebosar alam.
Kok hilang dicaghi. Kok hanyut dipinteh. Kok tonggolam disolam. Datang biarla nampak muko. Kok poei biarla nampak belakang. Jauh diimbau,dokek digamit. Seuntai salam,sojambak kato. Dogup bicagho,meghisik raso.
Salam Aidilfitri Maaf Zahir & Batin daripada (nama penghantar dan family)

Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati.
Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin. (nama penghantar dan family)

Mä$äk £èmäñg $àmßil bdiri, hèndäk makäñ di Aidifitri,nàk häñtär käd räyä posmén däh cuti,SMS sahäjä dpt ku bèri.Bùkän lùpä trädi$ì täpì ìkùt tèknøløgi térkiñi yg ädæ d ùjùñg järi. SELÄMÄT HÄRI RÄYÄ ÄIDI£FITRI MAÄF ZÄHIR BÄTiÑ….. (nama penghantar dan family)

“Biar hati sejernih air, jgn pula dipenuhi lumpur, kalau salah saya belum berakhir, diharap diampun dgn rasa bersyukur”.”Jika budi dipenuhi ikhlas, jgn ia disulam tuba, jika ada salah yg belum dibalas, harap diampun di hariraya”. “Biar amarah disunting senyum, ibarat pekerti disulam kasih, diharap dihalal makan dan minum, ibarat rezki yg tidak disisih”. SELAMAT HARIRAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN. Dari (nama penghantar dan family)

ANaK CiNa SgGuH LWä JäDì PlüKìS dBäWäH PòHòN, äNdäì KäTäKù MéNüSüK JìWä JäRì dSùSùN MaäF KüPHòN. SèLämät Mnyämbùt Härì Räyä AìdìLfìtrì MÄÄF ZÄHìR & BÄTìN. – (nama penghantar dan family)

Di Aidlfitri ini, maafkan andai ada
TERsalah,
TERsilap,
TERumpat ,
TERsengaja atau tidak,
Moga kita telah mendapat keampuanan,rahmat di Ramadhan lalu. (nama penghantar dan family)

Dlm kerendahan hati ada ketinggian budi, Dlm kemiskinan harta ada kekayaan jiwa,
Dlm kelembutan lidah ada juga keterlanjuran kata, Dlm gurau & senda tentu ada khilaf & dosa. MOHON AMPUN & MAAF DI ATAS SEGALANYA…
Selamat Hari Raya Aidilfitri..Moga silaturahim diberkati Allah (nama penghantar dan family)

Jmbngan indah lg b’seri..Mnjadi hiasn diaidilfitri..Sms dikrim pngganti diri.Tnda ingtn xlupa dihati.. Selamat Hri Rya AidilFitri Maaf Zhir Btin.. (nama penghantar dan family)

.***.,.***. __
* salam * | |
* aidilfitri * (ö, )
“*.,.*” (“)(“) maaf zahir & batin.
(nama penghantar dan family)

(‘) = -=*” * ” *
__ii__ Pelita
I____I diletak
diatas para, Hendak dinyalakan d tepi perigi,SMS dhantar pengganti kad raya,Tanda igtn d AìD!L fiTRi…
Salam tulus Ikhlas dari (nama penghantar dan family)

.i. .i.
* l.l _£_ l.l *
.l.l_(“”””‘)_l.l.
:l.:.:.:.:.:i:.:.:.:.:.l:
HiDP iNi iNDH JKa SGÄLÄNya KRN
, w ,
c(_)_)I
slm aidilfitri.Smg lbrn ini dlmphi rhmt n hdyhNya.maaf zahir n batin.
(nama penghantar dan family)

Ramadhan telah kita tinggalkan, hampir menjelma syawal mulia. Aidilfitri berbahang gembira, di sambut dgn rasa suka. Di kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin dari (nama penghantar dan family)

JUMAAT cari SABTU , Nk tanya nampak x AHAD, Agar igtkn ISNIN, bgtau SELASA, supaya xlupa Msj kt RABU, yg KHAMIS dh raye!! Selamat Menyambut hari raye aidil fitri maaf zahir dan batin.. (nama penghantar dan family)

although no face to face,do not shake hands,but hearts was close to saying sorry for any mistake,Minal ‘Aidin wal Faizin,apologize and unseen…..aq nuwun pangapura kesalahan pitutur uga tindakanku marang kowe,muga-muga kabeh dosaku lan dosamu di lebur ing dino riyoyo Minal Aidin wal Faizin

Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti, Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin.

Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan di aidil fitri. Selamat Hari Raya Aidil Fitri

Tesalah kata ku ucap sorry, tersalah laku jgn dimaki, Hendak ku ucap salam aidil fitri, rupanya baru Depavali….!! Vanikkam Vasantham Central Am’maa…

Di Aidil Fitri Mulia, Maaf Dipinta andainya TERkasar Bahasa TERsilap bicara TERmarah yg x kena TERtanya yg x tentu hala TERsasul yg x sengaja TERpukul kat mana2 TERpinjam harta benda TERmoody x semena2 TERumpat bila2 & macam2 lg yg TERsalah & TERsilap. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Pelita indah lagi berseri, menjadi hiasan di aidil fitri, SMS dikirim pengganti diri, tanda ingatan tak layu di hati, SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI, MAAF ZAHIR BATIN

Blm Ramadhan mnjelang kini, Sdhlh tiba masa dnanti, Syaitan & Iblis sdh dgari, Tgllh Jembalang yg baca SMS ini!!!

Masak lemang sambil berdiri, Hendak makan di aidil fitri, Nak hantar kad posmen dah cuti, SMS jer boleh ku beri. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI.

Ada ketikanya… MATA silap memandang, TELINGA slh mndengar, LIDAH trlnjur brkata, FIKIRAN khilaf mnafsir, & HATI silap mnduga. Mohon maaf atas segalanya, Salam Aiil Fitri.

I Meet IMAN, TAQWA, PATIENCE, PEACE, JOY, LOVE, HEALTH & WEALTH today. They need a permanent place to stay, I gave them your address. Hope they arrived saftly to celebrate RAMADHAN with U. May ALLAH bless U & family.

SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS SMS See how nice i am, i’m sending U so many SMS!!!

Lapar Puasa Terketar2, Bila berbuka lega rasanya, Kad raya tak sempat nak hantar, SMS pun kira oklah ye…!

Membeli belah dipasaraya, Sambil mengorat anak Pak Ali, Kalau puasa “Selamat Hari Raya” Kalau tak puasa sambutlah “Depavali” “Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin”

RAMADHAN telah menjelma. Berdoalah sebelum menjelangnya SYAWAL BERDOA BERDOA BERDOA BERDOA ORANG CAKAP BERDOA LAA… Bukan picit-picit henpon!

Makan Roti Dengan Sekaya, Selamat Hari Raya

Sepuluh jari tersusun rapi, Bunga melati pengharum hati, SMS dikirim pengganti diri,
Memohon maaf setulus hati, Mohon Maaf Zahir Dan Batin.

Malam-malam lihat lampu jalan, tengok-tengok hantu raya, hati-hati diatas jalan,
supaya selamat pulang beraya…..

jambangan indah lagi berseri, menjadi hiasan di aidil fitri, sms ku kirimkan pengganti diri, tanda ingatan tak lupa dihati

bulan ramadhan bulan yang mulia, di sambut dengan hati yang gembira, kini syawal semakin menjelma, tangan ku hulurkan maaf dipinta…

Ada mata pandanglah keindahan, Ada mulut berbudilah pertuturan;
Ada hati berilah kesayangan, Ada salah silap silalah maafkan.

Aidilfitri hari kemaafan, Menghapus kesalahan sesama insan, Memupuk perpaduan sesama ehsan, Mengikat tali keakraban….

kuih makmur kuih tat, mari makan sama ketupat, bukan je selamat hari raya tapi hari raya yang slamat, itu yang perlu kita ingat..

Terlebih bisa tutur bicara,  Disimpan jangan ampun dipinta, Syawal dinanti kan kunjung tiba, Ikhlas dari hamba yang cantik jelita.. ;b

Cincin disarung hati berdebar, Jarinan lembut wajah terhias, Ramadan disambut penuh sabar, Aidilfitri disambut dengan meriah

Saidina Affan menyusun kata, Tutur peri yang aulia, Maaf-bermaafan sesama kita,
Di Aidilfitri yang mulia…

Buah pauh ditengah bendang, Jadi dagangan ditengah kota, Saudara jauh datang bertandang, Bermaaf-maafan sesama kita..

Sungguh rendang pohon rumbia, Tempat persinggahan sianak kera, Ketupat rendang sudah tersedia, Jemputlah semua menjamu selera..

Sungai disusur sehari-hari, Dalam gelap menangkap ikan, Kami menyusun sepuluh jari, Salah dan silap harap maafkan..

Disisir diandam dengan cekap, Potong rambut pelbagai gaya, Puasa sebulan sudahlah lengkap, Kita menyambut Hari Raya….

Negara kita aman sentosa, Jangan dilupa orang terinyanya, Makan sudah baju bergaya, Orang fakir jangan dilupa….

Masak udang dan gulai ketam, Pembasuh mulut kuih keria, Berbunyi mercun berdetum detam, Riang gembira dihari raya….

Adik tersayang segak bergaya, Mengait kuih di atas para, Suasana riang di hari raya,
Bermaaf-maafan riang gembira….

Menyeberang lautan melintas negeri, Terbang jauh dari Itali, Datuk nenek muka berseri, Anak cucu telah kembali….

Gua Niah pintunya lebar, Dayak dusun jadi penjaga, Datuk nenek tidak tersabar,
Kuih tersusun di atas meja….

Memukul gendang pelbagai gaya, Amat meriah riang gembira, Ramai bertandang di hari raya, Tersenyum riang sanak saudara….

Sebelum lidah keluh, sebelum hati kembali membeku, sebelum tangan kaku & sulit hanya untuk sekedar minta maaf lewat sms & sebelum semua operator sibuk..
MOHON Maaf atas semua khilaf yg ku lakukan….

Buat meriam pasang pelita, Asap keluar bunyi tak de, Ucapan raya maaf dipinta,
Harap tak de yang mengguris jiwe.

Masak lomak cili api, Campo dongan ! daun turi, Hari rayo kolumpo sopi,
Tinggal penyamun dongan pencuri…

secebis kasih membuatkan kita sayang, seucap janji membuatkan kita percaya,
sedikit luka membuatkan kita kecewa, tapi sebuah persahabatan selamanya bermakna… SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN

Pulau Pandan jauh ke tengah, Gunung Daik bercabang tiga, Makan sudah bersalam pon sudah, Duit raya takkan dah lupa….

Gulai tempoyak ikan mayong, Deroyan busok tebok tupai, Pandu hemat ingat kampong, Asal teman selamat sampai…

moon may come, moon may go, when syawal come, ramadhan has to go,
if lebih mkn, if silap seloroh, plez 4givekn,make it zero zero,
selamat hari lebaran, lebarkn persaudaraan, kosongkn persengketaan
selamat hri raye, maaf zahir dan batin…

———————————————————————————————————-

Syawal ke -4 sesudah raya, laungan takbir masih bergema mengegar jiwa, sekiranya ada salah dan dosa, ampun di pinta di hari mulia, maaf zahir batin.
Selamat Hariraya Aidilfitri……

Takde pantun, Takde ayat best, Takde duit raye, Ati2 djaln raye,
Selamat Hari Raya Aidilfitri

Ramadhan bakal beransur pergi, Syawal menjelma di aidilfitri, Seikhlas hati menyusun jari, memohon dimaaf kekhilafan diri, ‘Salam Aidilfitri, maaf zahir batin’

A time for reflection & a time for forgiving. “Selamat Hari Raya Aidil fitri, maaf zahir dan batin and Happy Holidays”. Safe journey and driving

Jambangan indah lagi Berseri, Mnjadi hiasan diAidilfitri, SMS dkirim pengganti diri.
Tanda ingatan tk lupa dihati, “SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI MAAF ZAHIR BATIN”

Salam lebaran aidilfitri. Mohon maaf andai tkasar bahasa & tsilap bicara, tlampau tingkah & perbuataan. Moga rahmat & kasihNya utk kita semua…..

Kata telah, tangan telah tergerak, prasangka telah terungkap,
tiada kata, Kecuali “saling maaf” jalain ukhuwah & kasih sayang raih indahnya kemenangan hakiki, Selamat Hari Raya Iedul Fitri Maaf zahir batin dari ……

Andai jemari tak sempat berjabat, andai raga tak dapat bertatap, seiring bedug yang menggema, seruan takbir yang berkumandang, kuhaturkan salam menyambut hari raya idul fitri, jika ada kata serta khilafku membekas lara, mohon maaf lahir dan batin..

تقبل الله منا ومنك
Selamat hari raya idul fitri. Mohon maaf Zahir dan batin ya..

Taqobalallahu minna wa minkum… Sebelum takbir berkumandang, Sebelum ajal menjemput, Sebelum jaringan over load, Ijinkan kami memohon maaf lahir dan bathin…

Thia mengucapkan “SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI 1429 H”. Taqaballaahu minna wa minkum, wa shiamana wa shiamakum. Minal aidin wal faidzin,

Kullu’aamin wa antum bikhair..

#HIDUP HANYA SEBENTAR#
SEBENTAR senang
SEBENTAR sedih
SEBENTAR Bankrap
SEBENTAR berduit
SEBENTAR ketawa
SEBENTAR lagi…
$LEBARAN Idul Fitri$
Mohon Maaf Zahir Batin

Dengan kerendahan hati, Hendra mohon keikhlasan untuk memaafkan kesalahan diri. Taqabalallahuminawaminkum
Selamat Hari Raya Idul Fitri, Mohon Maaf Lahir Batin

Kalau saja di hari lalu tergores sebait kata salah atau mungkin sepenggal laku yang bela, aku berharap semoga di hari yang fitri ini terbuka pintu maaf bagiku. “MINAL AIDIN WALFAIDZIN”

Tenggelamnya surya ratapi berakhirnya Ramadhan, hening mencekam songsong kesucian. Taqoballallohu minna wa minkum, maaf semua khilafku, mari kita minta ampunan-Nya.

Jika jiwa sebening air, maka jangan keruhkan. Jika hati seputih awan, jangan mendungkan. Raih kemenangan dengan saling memaafkan. Selamat Idul Fitri. Mohon maaf ya!

Mari lengkapi kemenangan dengan saling memaafkan. Selamat Idul Fitri.
Mohon keikhlasan untuk memaafkan segaka kesalahan yang pernah saya lakukan.

Bila ada kata terselip dusta, ada sikap membekas lara, dan langkah menoreh luka, semoga masih ada maaf tersisa. Selamat Idul Fitri. Minal Aidin wal Faidzin.

Mata kadang salah melihat. Mulut kadang salah berucap. Hati kadang salah menduga. Maafkan segala kekhilafan. Mohon maaf Zahir dan batin. Selamat hari raya Idul Fitri.

Sebelum HCl jadi basa, sebelum NaCl jadi manis, tanganku selalu kutadah untuk mengharap titrasi maaf dari buret hatimu…. Selamat Hari Raya Aiduilfitri….. mohon maaf zahir dan batin…

Tak selamanya mata memandang dengan ramah, hati menilai dengan jernih, dan mulut bicara dengan santun. Menjelang hari raya kuucapkan SELAMAT HARI RAYA IDUL FITRI, MOHON MAAF ZAHIR BATIN.

Dari waktu 00.00, ketika awan masih putih, saat air masih jernih, hati masih bersih. Manusia malah berlomba-lomba menggores noda-noda. Mari kembali ke waktu 00.00. “Minal ‘aizin wal faizin”

Allahuakbar..
Ied al-fitri is approaching. Let’s embrace it with pure heart. From the bottom of my heart, I would like to ask an apology. Minal Aidzin Wal Faidzin.

p/s: itu sahaja yg dapat sy sediakan…… rasanya cukuplah… ^_^..

jgn lupa Ramadhan masih belum pergi….

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s