19/12/2012 (Result PMR)

Pasti semua calon PMR 2012 dah dapat resultkan?? Result yang dinanti-nantikan selama lebih kurang 2 bulan.. Sedih, sedih sangat-sangat apabila result yang kita dapat tu  tidak seperti yang diharapkan..

Pagi ni saya pergi ke sekolah dengan harapan yang menggunung apatah lagi selepas saya dapat tahu adik saya boleh tawaran ke SM Sains Jeli.. Ayah saya boleh plak buat lawak sehari sebelum tarikh ambik result ni..

Jadi, pagi tu sebelum saya dalam kul 10 mandi saya ada sent untuk check result dengan cara [tulis: PMR I/C no. Angka giliran hantar pada 15888]… siap mandi, pakai baju apa semua.. habis doa saya baca before melangkah kluar, tiba-tiba telefon saya berbunyi menandakan ada masej baru masuk.. 15888 nombor yang tertera kat skrin… dengan hati yang berdebar2 bagai nak luruh saya tekan butang ‘open’… PUP!!! Bagai satu penampar yang saya rasakan apabila di skrin tu tertulis 7A 1B.. Ya Allah!! kuatkanlah semangatku.. Abah saya ke Kota Bharu atas urusan kerja, Mama saya dah keluar lepas subuh lagi coz dia ada mesyuarat & adik-adik saya semuanya ada kelas dalam cuti… Jadi saya tiada tempat untuk meluahkan rasa kekecewaan.. Apa-apa pun yang berlaku saya harus gak ke sekolah.. saya harus tempuhinya dengan reda.. Dengan cuaca yang tidak berapa baik yang seakan-akan menangisi nasib saya sekarang, saya pergi juga ke sekolah dengan Ferarri (basikal kesayangan) biar pun basah tetap akan ku redah..

Dipendekkan cerita, lepas ambik result, alhamdullilah saya dah boleh trima.. Saya B subjek Inggeris.. Kecewalah juga.. Kawan baik saya (Iryani Nadia) dia pun boleh sama ngan saya cuma dia tambah Bahasa Arab..

3 orang memperoleh 8A, 5 orang untuk 7A untuk menduduki tempat ke8 seluruh Tanah Merah…

Image

Saya mengucapkan tahniah kepada semua rakan-rakan sebaya saya yang memperoleh result yang di ingini.. Yang tidak jangan kecewa.. kita sasarkan Straight A’s+ untuk SPM plak.. Go!! Go!!

Leave a Reply

